Nytt år, nya möjligheter! Och EU-val. – Socialdemokraterna i Trosa

Nytt år, nya möjligheter! Och EU-val.

2018 avslutades utan regering och många frågetecken kring hur det faktiskt skulle bli. Vi var nog många runtom i vårt avlånga land som började förbereda oss på extraval. 2019 inleddes däremot med att vi faktiskt fick en regering utan extraval! Tuffa förhandlingar ledde fram till 73-punktsprogrammet och en sakpolitisk överenskommelse mellan S, Mp, C och L. Precis det uppbrott av blockpolitiken som vi önskat sen 2014, efter DÖ och minoritetsregeringar i 8 år.

Det politiska landskapet ser onekligen spännande ut 2019. I kommunerna har det funnits alla möjliga koalitioner sen flera år tillbaka, men på riksnivå så har låsningen i blockpolitiken sett likadan ut under nästan hela 2000-talet.

Men nog om det, vi blickar framåt. 2019 är det EU-val. Dags för svenskarna att välja sina representanter till Europaparlamentet. Heléne Fritzon är socialdemokraternas förstanamn och 26 maj är det du sm bestämmer vem som ska föra vår talan i Bryssel.

Här hittar du mer info: