VÅRT VALLÖFTE #2 – Socialdemokraterna i Trosa

VÅRT VALLÖFTE #2

Byggs en ny högstadieskola i Vagnhärad. Byggstart senast 2026!

Var den ska ligga har vi Socialdemokrater inte bestämt ännu, Vagnhäradsborna ska få vara med att tycka till innan vi sätter ner foten, säger Magnus Johansson

Det är dags att ta ett helhetsgrepp på Hedebyskolan. När det görs vill vi bygga en ny högstadieskola i Vagnhärad. Var den ska ligga har vi Socialdemokrater inte bestämt ännu. Vi har två olika förslag, kanske tre till och med. Men vi tycker det är viktigt att lyssna på Vagnhäradsborna vad de vill. Därför lovar vi att innan vi bestämmer oss ska Vagnhäradsborna vara med och bestämma var de vill att skolan ska ligga.
Det kommer hända mycket i Vagnhärad i framtiden. Det är mycket viktigt att vi får ett så bra planerat Vagnhärad som det bara går. Nu har vi chansen att bygga ett riktigt bra Vagnhärad för framtiden.

Det är dags att ta ett helhetsgrepp på Hedebyskolan. När det görs vill vi bygga en ny högstadieskola i Vagnhärad. Var den ska ligga har vi Socialdemokrater inte bestämt ännu, Vagnhäradsborna ska få vara med och tycka, säger Conny Velén.